5 april 2017

Frågor till dig, bloggläsare, och en ny bok.


Skulle vara skoj att veta om jag kunnat inspirera någon under åren jag bloggat (jo, några vet jag om men finns det fler...?) Har någon kanske börjat med saperemetoden/ smakskola för barn p.g.a denna blogg? Eller har ni börjat dra matklubbar? Eller har ni hittat nåt annat av intresse här i bloggen? Något bra recept, någon bra ide? Vad då isåfall? Hur hittade ni hit?  

Många har kanske lagat  bondost på min mammas vis, eller hemlagad fil som mommo gjorde den. Enligt statistiken ligger de recepten bland de i toppen över visade blogginlägg. Skomakarlaxen också populär och Ellen Svinhufvuds tårta likaså. Rubriker med talkkuna, spelt och emmer i sig drar också till sig läsare och även mina egna recept där vilda örter, bär, fisk och svamp ofta ingår. Mina  "skräpfiskinlägg" mörtexperimenten som jag sysslade med en tid har tydligen också en läsarskara (se mer under etiketten "mörtexperiment"). Likaså har havtornsrecepten och recept med rosenkvitten, nässlor och nypon varit populära. Fint att nordiska råvaror "drar"!!

Tiderna har förändras i bloggosfären under årens lopp tycker jag. Kommentarerna är färre. Det märker man också när man tittar in i andras bloggar. Kommentarerna lyser med sin frånvaro. Lite synd för det är rätt skoj att läsa kommentarer. Kanske folk mest twittrar och instagrammar nuförtiden? ...och inte skriver jag själv så mycket kommentarer heller...

Det finns ett antal bloggar jag följt länge. Några "bloggveteraner" som likt mig inte gett upp. Malin i Malins blogg, t.ex  har varit bloggandet trogen. Vid ett skede blev den lite väl mycket "glutenfribetonad", hennes blogg, vilket inte intresserade mig så värst mycket då. Men nu när jag i jobbet fått några glutenfria att laga mat till är hennes "receptbank" och böcker så bra att ha! Så ett tack till Malin! Malin har dessutom ett bra språk och löpande text vilket jag uppskattar. Hon ger ut sin tredje! bok i dagarna. Har beställt ett exemplar, som jag ska blogga om när jag väl fått den och hinner bekanta mig med den. Men först några hektiska jobbdagar...  basartider, vilket betyder jobb t.om på lördag.

Men tillbaks till mina frågor. Hur hittade du denna blogg? Har den inspirerat dig? Har du lagat något ätbart efter något recept eller har du fått någon annan ide från denna blogg? Har du tittat in fler än en gång? 

 Kommentera mer än gärna! ...ja det vill säga OM det finns nån "där ute" som läser detta och  har tid med svara...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar