2 februari 2019

Knyter ihop diverse projekt


Här har jag knutit ihop en gös...


Började denna blogg 2009. En hobbyblogg/ inspirationsblogg mest om mat. I bloggen hittar jag lätt tillbaks till mina favoritrecept då jag behöver nåt. Bra! Men som ni kanske märkt har inläggen blivit färre. Ja... börjar tio år "moasmirakel" kanske räcka?
Lite stolt över att jag lyckats inspirera en och annan för Sapere/ måltidspedagogik. Ett av mina stora intressen de här åren. Jag ville få folk att inse att MAN KAN göra nåt för att barn ska må bra, så att de ska få en sund inställning till mat och få dem att äta grönsaker utan problem. Lära dem känna variationer med hjäp av sinnen. Därav har det blivit så mycket sånt i bloggen. Mycket matideér med nordiska råvaror har det också hunnit bli. Det finns så mycket gott både vilt och odlat här på våra breddgrader som blir de bästa råvaror till det godaste rätter man kan tänka sig.

Knyter ihop också annat förutom bloggen just nu. Bl.a är min medverkan i styrgruppen för "Tack för maten", Marthaförbundets satsning de senaste åren också över. Slutseminariet lyckat och... ja bara så fint att vi är många som vill satsa på barn, mat och Sapere smakskola. Som ringar på vattnet, snöbollseffekten.

På jobbet knyts det "interna projektet" matglada fredagar ihop i form av en matglad liten mellanmålsskrift som "våra egna barn med familjer" ska få. Då kan de minnas tillbaks på ett matglatt år och pröva på recepten hemma.



Kan man sätta punkt för en blogg  efter så många år bara så här? En prick, en punkt och så är den slut?

Gör ett försök.

Ifall jag får "moasmirakelåterfall" (risken stor?) Ja då är det väl bara att ta tag i den igen men... vi får se om det bara blir en rejäl paus eller om detta inlägg blev ett definitivt slut.

Men hur som helst, ha det bra och sprid matglädje omkring er, skapa ett bra måltidsklimat för era barn och framför allt ta med barnen i måltidssysslorna!



(Ps. På facebooksidan "Sapere i norden" hittas även framöver Sapererelaterat innehåll.)


Lev gott, alla trogna läsare ♡... och kom ihåg:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar