3 maj 2010

Gröna fingrar


...det har jag inte. Men ändå vill jag ju hämta den där nypotisen från eget land. Plocka gräslök och späda ruccolablad till morgonsmörgåsen då jag tar vägen via kökslandet om morgonen för att söka tidningen från postlådan. Så trots avsaknad av det där "riktiga" trädgårdsintresset kommer ändå ett och annat snart att gro i min lilla köksträdgård. Det ska vara lätta, okomplicerade växter och grönsaker. Som potatis, lök och rovor och rädisor. Örter. Sådant som inte behöver förodlas utan bara är att peta ner i jorden och som kanske överlever trots jag är lite slarvig med vattnandet. Snart är det dags. Idag fick jag lite frön som jag hade beställt. Här är tre favoriter:

 Svartkål "Nero di Toscana",
 Rova "Purple Top White Globe" 
och Rädisa, en avlång variant, 
"French Breakfast".


Rabarbern växer  så det knakar!

Påfågelögat sov i gardinen
 inomhuspå torpet i lördags.
Trodde den var död men icke!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar