9 maj 2010

Min morsdag

Idag på morsdagen har jag inte behövt ägna mig så mycket åt mat... ja bara ätit av den förstås.
Det blev en läcker brunch i morse lagad av familjens tre karlar, stora som små. Brie och croissanter bl.a. Jag kunde mätt och belåten istället ägna förmiddagen åt något helt annat. Studerade sommarens mode så nu vet jag hur jag ska klä mig...




Visittoilett på vänstra bilden och Fjäderboa med garnityr af strutsfjädrar på den högra!
Det ni, månne jag hittar det på Stockmann? Kaninen borde också få något nytt så han matchar mig. Kanske denna hundklädsel skulle passa med ståndkrage med röd och blå sidenkravatt! På rocken finnes baktill en ficka, ur vilken en kokett näsduk sticker fram....




Oj då! Nu märker jag plötsligt att det inte är dagens tidning jag läser...
utan Illustrerad veckoskrift från 1903...måste kanske tänka om då.

Glad morsdag alla mammor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar