13 april 2011

Vardagshjältar

Hann slå två flugor i en smäll igår då jag slutade jobbet lite tidigare än vanligt. Åkte till huvudstan för att se en fin utställning på Ateneum "Vardagshjältar". Naturalismen i bildkonsten, fotografiet och filmen 1875-1918. Gick även en runda på den permanenta utställningen där bl.a flera av Ville Vallgrens mindre statyer finns.
Sedan en tur till Hagelstams antikvariat där jag kunnat stanna hela resten av kvällen...men jag hade ju bestämt träff med en bloggkompis=). "Majmamma" och jag gick tillsammans till G18 för att lyssna på två moderna vardagshjältar Mariella Paroma och Pia Stoltzenberg. Läs mer om dem här! Ja det handlade om matpolitik och om skolmat och var så intressant så! På tillställningen bjöds vi på mat, nordiska smaker. Spelt-svamprisotto, råriven rödbeta i blåbärs vinägrett m.m. tillrett av Kenneth Oker-blom.

Tillägger ännu en länk som berättar mer om tillställningen på G18: Majmammas blogg

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Hej,
Verkligen vardagshjältar! Småler här när vi båda blivit förtjusta i Kenneths speltrisotto och rårivna rödbeta :)Var så utmattad efter gårdagens diskussioner, så fick först just min blogg up to date.

M sa...

Länkade till din blogg, så får den komplettera min;) Hoppas det är o.k.

Skicka en kommentar