13 juni 2011

Inte längre gåslever...



... för nu är det nordiskt som gäller! I ärlighetens namn måste jag erkänna att trots kock som jag är har jag aldrig ätit gåslever. Tror inte jag behöver göra det heller. Gillar inte sättet det framställs,  kan nog vara utan. Men ren på en ren sten går däremot bra! Renkorv från Kuusamo med en rispirog till (nej den har jag inte bakat själv) där lite granskottsirap har ringlats över. En havtorns"shot" med saft av havtorn 1/2 och 1/2 mineralvatten. Sött och salt och surt i denna lilla aptitretare/förrätt. En enriskvist även på bilden (...råkade inte ha en gran i närheten för stunden). Och några enstaka björnbär och havtorn som jag ännu hade i frysen.
På tal om stenar. Man kan bli sten-rik om man plockar stenar. Rik på stenar. Lättskötta är de också! Läs här om ett roligt projekt. einStein - det perfekta husdjuret. Den där manualen skulle jag vilja läsa! Ska försöka få sönerna att skippa tanken på en ny kanin...om de får var sin einStein ...så.
  
...det skulle vara enklare att släpa med sig ett par "einSteinar" när vi åker till torpet. 
Här hemma har vi  "Herr Hare" som dyker upp då och då. Mera vild än tam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar