18 maj 2012

Nordens bästa mat/ Boktips

Boken: Hälsosam nordisk mat av Viola Adamsson och Anna Reumark har jag skrivit några rader om tidigare. Nu har Viola tillsammans med Katja Palmdahl och fotografen Tomas Yeh utgett ytterligare en bok med nordiska smaker. Titeln på boken är Nordens bästa mat - det nyttiga nordiska skafferiet.
När jag bläddrar i boken känner jag mig hemma. Här är de råvaror jag själv helst arbetar med. Lingon och trattkantareller, rödbetor och vilt m.m. En vacker bok med tydliga recept och en hyllning till de fina råvaror som finns här nära oss. - Mat man mår bra av. Recepten varvas med faktasidor om kostvanor i Norden, näringsinnehåll i nordisk mat och fakta om nordiska livsmedel.

Bokens titel: Nordens bästa mat
 - det nyttiga nordiska skafferiet. 
Författare:Viola Adamsson
Matkreatör: Katja Palmdahl
Fotograf: Tomas Yeh
Utgiven av Ica bokförlag
Utgivningsår: 2012




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar