2 april 2016

Kaniner, vårsol och en risotto


Funderade vad jag egentligen gjort idag. Ingenting känns det som... ibland behöver man såna dagar. Dagar man gör ingenting.



Men vid närmare eftertanke, visst har jag gjort nåt. Fotograferat kaniner har jag gjort. De, kaninerna, var så nöjda över att efter en lång innevinter äntligen få tillbringa en hel dag utomhus i vårsolen.
Ja och sen har jag ju lagat mat... en svamprisotto. Bara ett fåtal  ingredienser: risottoris, en lök, sista svampen från frysen (kantareller och trattkantareller), en skvätt vittvin, grädde, parmesan och svartpeppar. Ångkokta gröna bönor till. Att det sen kan smaka gott!




Haren, den vilda, som brukar komma och äta vid fågelmatningen punktligt varje kväll har nu slutat dyka upp nu. När snön försvann hittar han väl mat på annat håll. Men i nästan två månaders tid blev det liksom en kvällsrutin: att "kolla om haren kommit". Känns fint att ha naturen så inpå knuten.






1 kommentar:

M sa...

=) Molekylära pärlor! Det skulle "mina dagisbarn" gilla... eller så inte.

Skicka en kommentar