13 augusti 2016

Nya köket tar form


Mot en ny adress...


Jag har ett nytt jobbkök! I junimånad lades mycket tid och energi ner på att packa ner ett helt dagis, en massa köksprylar och alltmöjligt annat i flyttkartonger. Sen tog vi semester för att nu i augusti packa upp alltsammans på ny adress. Vi har slitit som djur den senaste tiden för att få sakerna på sina rätta platser. Vi har shoppat grejer vi behöver, köpt begagnat, återanvänt och äntligen börjar det kännas som om vi är inne på slutrakan. Fem före färdigt. På många sätt bättre än vår gamla arbetsplats för hur charmigt det förra huset och mitt gamla kök var har jag nu äntligen ett kök som fungerar till fullo. Ett kök som är lätt att hålla rent, med golv som lutar åt rätt håll d.v.s mot golvbrunnarna! Många golvbrunnar dessutom. Det kan låta som en bagatell men i ett yrkeskök är golvbrunnar rätt så viktiga och golv som lutar åt fel håll bara irriterande. Som kock uppskattar man också arbetsytor, Det ska finnas rum att breda ut sig vid behov. Inget jag varit bortskämd med precis. Och ordentligt med förvaringsutrymmen bör det finnas. Stora förråd och mycket skåp. Bra fungerande maskinpark. Det har jag nu! Hej, det här känns lyxigt!



(Kommentar i efterhand: skenet bedrog. Det var tyvärr inte alls ett bra kök... alla fel och brister syns inte på ytan... som t.ex inomhusluftproblem🙁...  så mot ny adress blev det igen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar