6 juni 2017

Dags att byta jobb?


Jag hade precis börjat tvätta golv (på jobbet), rullat fram vattenslangen och stod och spolade vatten då jag hörde en liten röst:

-"Men VAD GÖR du Monica?"

 Det var en mycket förvånad treåring som tittade in i dörröppningen till köket.

- "Jag leker brandman Sam", kläckte jag ur mig. Vet att just detta barn brukar älska att leka brandman Sam.

Såg på gossen hur det glittrade till i hans ögon, han begrundade vad jag sa och det såg ut som om han blev djupt imponerad. Sen började han babbla på om slangar och vatten och brandmän och sånt.

Nästa dag när vi möts...

-"Det var SÅ COOLT igår när du lekte brandman Sam!" säger han andäktigt och tittar mig djupt i
ögonen.

Visst måste man få leka ibland även på atbetstid? Golvet blev  i allafall rent trots att inga större brandhärdar upptäcktes.

(Men nu är det bara det att... jag nu starkt går och överväger om jag faktiskt borde byta jobb. Från att vara en lite sliten kock till nåt "coolare"...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar