20 maj 2018

Adventures in Veggieland och tips på två bra bloggar





Adventures in Veggieland
Författare:Melanie Potock
Förlag:The Experiment
Utgivningsår: 2018
Språk:engelska

Köpt en bok!
Läste om den i Sallys blogg  "Real mom nutrition" och blev nyfiken. Ja, den hittades i nätbokhandeln så det blev en beställning.

Det visade sig vara en fin bok, rena rama "Sapere boken" trots att den är amerikansk och Saperemetoden inte nämns. Fick många ideér när jag nu bläddrat igenom den. En bok jag kommer ha nytta av! Nu är det ett tag sedan jag senast drog mellanmålsklubbar (för barn i 10 års åldern) men på mitt ordinarie jobb på daghemmet (barn i åldern 3-6) hinner jag ibland engagera mig och vi ska försöka få in lite mer regelbunden måltidspedagogik från och med nästa höst.

Boken är på engelska. Den presenterar 20 grönsaker och till varje grönsak finns ideér vad man kan göra med just dem. "A 3-step plan that starts with fun and ends with yum!". Skojiga ideér! Exempel på "matkonst", rödbets tatueringar,  spel, roliga matdjur,  goda dippsåser, smörgåsar o.s.v
Rekommenderar den varmt till alla som jobbar med barn, mat och måltid!

Här en länk till Melanie Potocks blogg

Har du funderat på att dra matklubb för barn? Här har jag skrivit lite om hur man kan komma igång.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar